Lindex åpner butikk i London

Lindex kommer til å åpne sin første butikk i motemetropolen London våren 2015. Butikken vil ligge i Westfield Stratford City. Et lokalt distribusjonssenter vil også være på plass og motekjedens lokale e-handelsside er allerede lansert.

Denne satsingen er et viktig steg for å styrke varemerket Lindex internasjonalt, og en fortsettelse på motekjedens internasjonale ekspansjon.

Dette er en stor dag i vår historie. Vi har lengtet etter å kunne tilby vår prisgunstige og inspirerende mote i en så spennende by som London, en av verdens mest attraktive shoppingdestinasjoner, sier konsernsjef i Lindex, Ingvar Larsson.

«Etablering av en ny Lindex-butikk i London er av stor strategisk betydning for Lindex, og samtidig veldig inspirerende for oss som jobber med Lindex i Norge. Vår tilstedeværelse i en av verdens største motemetropoler, gir en fantastisk mulighet til å høste nye erfaringer og utvikle nye konsepter for våre butikker i Norge», sier administrerende direktør, Hanne Leino, i Lindex Norge.

Butikken vil tilby et moderne shoppingmiljø som løfter frem varemerkets skandinaviske arv i innredning og miljø.

«Vi skal tilby moteopplevelse i verdensklasse, både i butikk og på nettet. Det gjelder i alt fra innredning og servicenivå, til moten vi tilbyr og hvordan vi presenterer den. Å ha en god butikkbeliggenhet sammen med en nettbutikk gjør at vi kan nå ut til en stor kundegruppe allerede fra dag én», sier Ingvar Larsson.

God tilgjengelighet er en viktig faktor i etableringen. Takket være et distribusjonssenter på stedet kan butikken motta påfyll hurtig. Dessuten kan britiske kunder allerede nå enkelt og smidig shoppe og betale i lokal valuta på lindex.com. Via nettbutikken nås også kunder i øvrige deler av landet.

Fakta om britisk mote- og detaljhandel

• Den totale omsetningen i britisk motehandel er forventet å øke med 18,7 prosent, fra 50,4 til 59,8 milliarder pund, mellom 2013 og 2017.
• London er en av verdens mest populære destinasjoner for moteshopping, med flere globale varemerker enn noen annen verdensmetropol.
• 40 prosent av turisters totale konsumi London skjer i detaljhandelen, noe som estimeres å tilsvare 92 milliarder pund.
• Detaljhandelen i Storbritannia sysselsetter over 3 millioner mennesker. Det utgjør mer enn 10 prosent av den totale arbeidsstyrken, noe som gjør sektoren til den største private arbeidsgiveren. Kun i London skaper detaljhandelen 400 000 arbeidsplasser.

For more and high-resolution images, please visit Lindex Newsroom.
News! Subscribe to Lindex press releases and follow us in social medias.

For more information, please contact:
Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex