Jean Paul Gaultier designer ikonisk kolleksjon for Lindex

For å feire 60 år med mote med et smell, vil Lindex for Høsten 2014 slå seg sammen med et av de største og dristigste navnene i moteindustrien – Jean Paul Gaultier.

Det er en fantastisk og morsom opplevelse å skape en kolleksjon for Lindex som en tolkning av mine koder og samtidig bidra i kampen mot brystkreft.  Jeg mener vi har funnet en god blanding av disse elementene, og kolleksjonen er dristig, elegant og sterk, akkurat som Lindex-kvinnen, sier Jean Paul Gaultier.

I 2014 fyller Lindex 60 år og planlegger en stor feiring til høsten for å vise fortiden, nåtiden og fremtiden til merkevaren Lindex. Lindex vil invitere sine venner; samarbeidspartnere, ansatte og kunder, til å bli med på feiringen, som designsamarbeidet med Jean Paul Gaultier er en del av.

«Det er en stor ære for oss å samarbeide med et så anerkjent designikon i forbindelse med vårt 60-årsjubileum. Merkevaren Jean Paul Gaultier har en sterk energi og en selvtillit som klinger fint med varemerket Lindex og hvor vi er på vei», sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

Kolleksjonen Jean Paul Gaultier for Lindex består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy. Kolleksjonen lanseres i utvalgte butikker og på lindex.com 8. oktober 2014, og vil støtte kampen mot brystkreft ved å gi 10 % av inntektene fra salget av kolleksjonen til Rosa sløyfe-aksjonen.

Jean Paul Gaultier ble fotografert i sitt studio i Paris mens han arbeidet med kolleksjonen for Lindex.
Photo Maja Flink / Lindex

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom