Holly & Whyte s/s 2014

Suksessen til Lindex' Holly & Whyte-kolleksjon fortsetter, og vårkolleksjonen inneholder noen moderne klassikere med Holly & Whytes særpreg. Nytt denne våren er at mange av plaggene er fremstilt av bærekraftig bomull.

Vi har funnet vår kunde, og hun har funnet oss! sier Nina Starck, designsjef hos Lindex. Kolleksjonen inneholder klassiske plagg som alltid er populære, for eksempel marineblå dressjakker, stripete trikottopper, feminine kjoler i 50-tallsstil og chinos. Denne våren produserer vi mange av plaggene i bærekraftige stoffer.

Lindex kjøper hvert år nærmere 9 millioner plagg som er fremstilt av mer bærekraftige stoffer. Dette omfatter ikke bare økologisk dyrket bomull, men også plagg av stoffer som belaster miljøet i mindre grad, for eksempel gjenvunne fibrer av polyester, polyamid, bomull og ull samt Tencel®. Disse plaggene er merket med etiketten «Sustainable Choice» både i butikkene og på www.lindex.com

Vi har som mål å fortsette å øke antallet plagg som fremstilles av mindre miljøbelastende stoffer, slik som Lindex siste undertøyskolleksjon for menn, LXM, av økologisk dyrket bomull. Også de fleste plaggene som tilbys de yngste Lindex-kundene via serien «New Born», er fremstilt av økologisk dyrket bomull. Mange av basisplaggene for både kvinner og barn hører også inn under «Sustainable Choice».

Vårkolleksjonen fra Holly & Whyte har en blandet fargeskala med mange vidunderlig sterke farger som oransje, fuksia og neonrosa sammen med klassikerne marineblått, kremfarget og kaki. Utvalget av mønstre er også sammensatt: striper og polkadotter med noen litt mer vågale storblomstrete temaer og lekne fiskemønstre.

«Kolleksjonen er lett å style, og denne våren vil midjer og hæler være i fokus. Bukser med høy midje og trikottopper dyttet nedi linningen, eller trekvartlange bukser med pene detaljer nederst på bena», sier Nina Starck.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Nina Haugen