Penélope Cruz er vårens modell for Lindex

Det blir den vakre og allsidige skuespilleren Penélope Cruz som skal vise vårmoten fra Lindex. I tre kampanjer følger vi skuespilleren, fra festkledd på den røde løperen til avslappet i sine favorittplagg. I den siste kampanjen ser vi henne i sommerens ”it-plagg”. Plaggene vil selges i butikk og på http://www.lindex.com/no/ fra og med 24. april.

Penélope Cruz kommer til å være modell for tre kampanjer fra Lindex i løpet av våren. Kampanjene knytes sammen i en story der vi følger Penélope gjennom en helg. Fredag kveld er den perfekte festen med glamour, rød løper og fotografer. På lørdagen ser vi Penélope avslappet i sitt hjemmemiljø, ikledd sine favorittplagg. I den siste kampanjen blir vi med Penélope, kledd i sommerens ”it-plagg”, på en festlig søndagsbrunsj i en Middelhavsvilla.

– Det har vært veldig moro å være modell for et stort, internasjonalt moteforetak som Lindex. Jeg liker klærne, de passer virkelig min egen stil, sier Penélope Cruz.

– Penélope Cruz er en drømmemodell for vårmoten. Hun presenter de ulike kolleksjonene på en fantastisk måte. Hun er positiv, selvsikker, varm og full av energi, og personifiserer dermed varemerket Lindex på en utmerket måte, sier Johan Hallin.

Siden gjennombruddet i 1997 har Penélope Cruz spilt i en rekke fremragende filmer, som Alt om min mor og Pedro Almodóvars prisbelønte film Å vende tilbake (Volver) fra 2006. Cruz ble belønnet med Oscar i kategorien Beste kvinnelige birolle for rollen som María Elena i filmen Vicky Cristina Barcelona av Woody Allen.

– At hun er kjent internasjonalt er selvfølgelig en fordel ettersom vi opererer på et internasjonalt marked, sier Johan Hallin.

Det forrige store internasjonale designsamarbeidet Lindex hadde med motehuset Missoni, resulterte i et enormt fokus verden over. Samarbeidet satte blant annet rekord i donasjon til kampen mot brystkreft og omsetningen i Lindex sin egen nettbutikk overgikk alle tidligere rekorder.

- Det er en del av vår strategi å jobbe bredt i markedsføringen vår, med en personlig tone i kampanjene våre og spennende designsamarbeid. Det er selvfølgelig ekstra gledelig når kampanjene våre spres på nettet og kolleksjonene selges slutt på http://www.lindex.com/no/, avslutter Johan Hallin.

Plaggene vil finnes i samtlige av Lindex sine butikker og på http://www.lindex.com/no/ fra 24. april.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier