Matthew Williamson for Lindex – sammen i kampen mot brystkreft

I år skal Lindex og den verdensberømte London-baserte moteskaperen Matthew Williamson gå sammen for å samle inn midler til kampen mot brystkreft.

Den anerkjente og fremgangsrike designeren Matthew Williamson har samarbeidet med Lindex og skapt en unik kolleksjon med den spesielle designestetikken og stilfølelsen han er så kjent for. Den britiske designeren anses generelt å være en mester på mønster og dekorasjoner, samt fargespektre utover det vanlige, noe som merkes i denne kolleksjonen med raffinerte og ytterst feminine plagg.

”Å jobbe med Lindex har gitt meg en fantastisk mulighet til å skape en designkolleksjon med et prisnivå som når en ny gruppe av moteinteresserte kvinner”, sier Matthew Williamson om samarbeidet. ”Det var også viktig for meg å ha kreativ frihet, noe Lindex gledelig ga meg. Sammen har vi skapt noe virkelig spesielt.”

Samarbeidet har resultert i en fantastisk kolleksjon for kvinner og jenter, med en fargepalett som inneholder blekkblått, sort og hint av cerise, samt massevis av vakre mønstre og dekorasjoner.

Matthew beskriver kolleksjonen som ”en velfungerende kolleksjon for en moderne kvinne”. Han forteller også at han har latt seg inspirere av en tanke om ”The English Rose” – ”jeg forestiller meg kvinnen som bærer min kolleksjon på weekendtur i et fantastisk staselig hus på den engelske landsbygda.”

Kolleksjonen passer like perfekt til en weekend som på kontoret og til kveldens aktiviteter etter jobb.

10 % av salgsinntektene fra kolleksjonen med Matthew Williamson går til Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje og kampen mot brystkreft, og muligheten til å kle seg fantastisk og samtidig bidra til en god sak gis i utvalgte Lindex-butikker og på http://www.lindex.com/no den 4. oktober.

Møt Matthew Williamson og hans ”Sense of Style” i look book-filmen.

For komplett look book, besøk Lindex Newsroom!

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge