Lindex starter et nytt forretningsområde for menn – LXM

Lindex utvider sitt sortiment på Shop online og 14. oktober 2013 lanseres undertøy og nattøy til menn.

Som en av Europas ledende motekjeder  vurderer Lindex hele tiden sine kolleksjoner og hvordan disse kan utvikles. I tråd med dette tilbyr foretaket en kolleksjon der stikkordene er maskulint, klassisk med en moderne design, høy kvalitet og god pris. Dessuten er 95 % av plaggene i kolleksjonen laget av bærekraftige materialer.

Siden starten på 1950-tallet har Lindex jobbet med nettopp undertøy, og i år får også menn sjansen til å gå i plagg utviklet spesielt for dem.

”Vår omfattende erfaring med undertøy gir oss en fantastisk mulighet til å lansere en kolleksjon med fine materialer og passform for menn. Jeg ser frem til og endelig kunne gå i klær fra Lindex”, sier Göran Bille, konsernsjef for Lindex.

”Lindex jobber bevisst for en bærekraftig fremtid, og en av mange måter å forsterke dette er å jobbe med mer bærekraftige materialer i våre plagg. Det har vi lyktes med i 95 % av denne kolleksjonen”, fortsetter Göran.

Kolleksjonen består av t-shirt, ribbestrikket tank top, ensfargede og mønstrede sokker, pyjamasbukser og fire underbuksemodeller; boxer briefs, briefs, trunks og vevet boxer. ”LXM er helt i tråd med vår utvikling og det blir veldig moro og spennende å tilby dette sortimentet til eksisterende og nye kunder”, sier Inger Lundqvist, innkjøpssjef for Undertøy i Lindex.

Bildene av Lindex’ nye kolleksjon til menn er signert den velkjente fotografen Benjamin Lennox som tidligere har gjort jobber for Vogue UK, Interview og Numero, og foran kameraet står den britiske modellen Adam Cowie.

Lindex LXM vil være tilgjengelig på http://www.lindex.com/no fra 7. oktober.

Vil du lese mer om hvordan Lindex jobber med bærekraftighet besøk http://www.lindex.com/csr/sv/

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier