Lindex donerer over 3 millioner kroner til Rosa sløyfe-kampanjen og kampen mot brystkreft

For ellevte året på rad har Lindex, sammen med sine kunder, engasjert seg i kampen mot brystkreft.

I år ble det samlet inn 3 125 000 kroner til brystkreftforskningen og årets Rosa sløyfe-aksjon. Pengene går hovedsakelig til å finansiere brystkreftforskning, spre kunnskap om brystkreft og vekke offentlig oppmerksomhet om viktige spørsmål.

I år samarbeidet Lindex med den britiske designeren Matthew Williamson, der 10% av salgsinntektene fra en unik designkolleksjon gikk til innsamlingen. Et sterkt bidrag til det flotte resultatet var også det rosa armbåndet og en t-shirt signert den britiske designeren, likeså årets Rosa Sløyfe- produkter der hele overskuddet gikk til innsamlingen.

”Jeg er virkelig stolt over hva vi og våre kunder bidrar med i kampen mot denne sykdommen. Mange av Lindex’ medarbeidere og kunder som jeg treffer i butikkene er kvinner, derfor føles det ekstra bra å bidra. Dette ligger mitt hjerte nær og er en stor del av vårt CSR-arbeid”, sier Göran Bille, administrerende direktør for Lindex-konsernet.

Antallet brystkreftdiagnoser øker, men samtidig er det flere kvinner som overlever – det viser at forskning nytter. Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, som står bak Rosa sløyfe-aksjonen i Norge, har som mål at enda flere skal overleve kreft. Det kan bli en virkelighet gjennom mer forskning og bedre behandling, samt at flere kvinner blir kjent med symptomene på brystkreft slik at sykdommen oppdages så tidlig som mulig og man kan starte behandlingen.

”Jeg ønsker å takke alle våre kunder som sammen med oss har bidratt til den viktige brystkreftforskningen. Sammen kan vi utgjøre en forskjell!” , sier administrerende direktør i Lindex Norge, Hanne Leino.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Nina Haugen