Kvinner forener Lindex og Matthew Williamson

Den britiske moteskaperen Matthew Williamson designer en unik høstkolleksjon for Lindex. Designerkolleksjonen lanseres 4. oktober og 10% av salgsinntektene vil gå til Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje i kampen mot brystkreft.

Den verdenskjente designeren Matthew Williamson har samarbeidet med Lindex for å skape en unik kolleksjon som kjennetegnes av Williamsons estetiske signatur. Den britiske designeren er en mester med mønster, utsmykninger og kaleidoskopiske farger, og disse sentrale trekkene er innarbeidet i de utsøkte og feminine plaggene i denne kolleksjonen.

Matthew Williamson er utdannet ved det prestisjetunge Central Saint Martins College i London og viste sin første kolleksjon i 1997. Siden det har han fortsatt å bygge opp et luksusmerke som selges i butikker i London, Dubai og Qatar, samt hos 170 forhandlere verden rundt.

”Det føles fantastisk å kunne samarbeide med et spennende, internasjonalt moteselskap. Samarbeidet gir meg mulighet til og nå en ny gruppe motebevisste kvinner”, sier Matthew Williamson.

”Vi er veldig spente og stolte over dette samarbeidet med Matthew Williamson som er en prisvinnende og internasjonalt anerkjent designer med en svært karakteristisk og energisk sans for glamour. Vi har jobbet for å skape en tilgjengelig kolleksjon som kan bæres av alle kvinner”, sier Nina Starck, Designsjef i Lindex.

Denne designerkolleksjonen bringer begge merker sammen for å støtte Rosa sløyfe-kampanjen. I over 10 år har Lindex vært en av hovedsponsorene for Kreftforeningens brystkreftkampanje i Norge og tilsvarende organisasjoner i selskapets 16 andre salgsland. Denne støtten fortsetter ved at 10 % av salgsinntektene fra kolleksjonen doneres til kampen mot brystkreft.

“Som designer har det alltid vært viktig for meg at min design får kvinner til å føle seg vakre og selvsikre. Jeg elsker kvinner og har alltid blitt inspirert av dem, så jeg er henrykt over at kolleksjonen kan støtte en så verdig sak”, kommenterer Matthew Williamson.

Den unike designerkolleksjonen består av plagg og tilbehør for den motebevisste kvinne samt et lite utvalg plagg til den lille fashionista, og vil være tilgjengelig i utvalgte Lindex-butikker og på  www.lindex.com/no

Bli kjent med Matthew Williamson og hans stilsans.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom.

Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Hanne Leino
Country Manager Lindex Norge
E-mail: hanne.leino@lindex.com

Nina Haugen
Manager, Marketing & Merchandiser Norge
Telefon:  22 47 84 17
E-mail: nina.haugen@lindex.com

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019