Generous Spring-Summer 2013

Generous, Lindex sin kolleksjon med sjenerøs passform og større størrelser, fokuserer på de samme trender som kjedens øvrige motekolleksjoner den kommende sesongen.

”Når vi planlegger kolleksjonene, handler det veldig mye om gleden ved mote. Den moteinteresserte kvinnen vil inspireres av sesongens nye trender uansett hvilken klesstørrelse hun bruker” sier Jenny Andsberg, designer for Lindex sin Generous-kolleksjon.

Nøkkelplagg for Generous hele vår- og sommersesongen er de selvsagte jeansene i ulike vask og modeller, sammen med andre bukser i femlommersmodell og sesongens moteriktige basisplagg.

Sesongstarten viser en fresh og avslappet look med sporty innslag. Blant fargene merkes ulike blåtoner, sammen med rødt, grønt og beige, krydret med et hint av neonfarger. Mønsterbildet domineres av leopard- og dip-dye-mønster. Kontrasten mellom det tøffe og rå og det mer romantisk sarte setter stilen.

En tydelig inspirasjon fra street style merkes i kolleksjonen lengre ut på våren. Vi møtes av en look som er cool og lett å bære, der nøkkelplagg som camo-mønstrede bukser, jeans og militærinspirerte jakker matches med blondetopper og tunikaer med tropiske mønster. Fargekartet domineres av ulike nyanser av grønt, og lyse nøytraler som lys beige, offwhite og lysegrått.

Det store blå sammenfatter inspirasjonen for sommerens kolleksjon. Vi ser massevis av blått på fargekartet, fremfor alt nyanser som fører tankene mot vann, så vel mot de store verdenshavene som det turkise svømmebassenget. Alle disse blåtonene blandes med hvitt, svart, cerise og bringebærrødt. Ulike typer av tie-dye-mønster og freshe striper merkes i mønsterbildet.

For flere look book-bilder av Generous-kolleksjonen besøk Lindex Newsroom.

Modell: Tara Lynn
Fotograf: Benjamin Lennox