Missoni og Lindex trapper opp innsamlingen til brystkreftforskningen.

Missoni og Lindex trapper opp innsamlingen til brystkreftforskningen gjennom lanseringen av et rosa armbånd, hvor 50 prosent av salgsprisen vil gå til forskningen på brystkreft og årets Rosa sløyfe-aksjon.

Det verdensberømte italienske motehuset Missoni har gått sammen med motekjeden Lindex for å støtte brystkreftforskningen og Rosa sløyfe. Samarbeidet har resultert i en unik kolleksjon, der 10 prosent av den totale salgsprisen går direkte til kampen mot brystkreft og Rosa sløyfe.

For å forsterke innsamlingen ytterligere lanseres et unikt rosa armbånd der hele 50 prosent av salgsprisen går til brystkreftforskningen og rosa sløyfe.

– Symbolet for Rosa sløyfe har vært viktig i vår design av armbåndet. I det rosa armbåndet fra Missoni og Lindex er det to rosa sløyfer som møter hverandre i en moderne og vakker design. Håndverket, med ekte skinn, er også viktig og gir en feminin følelse som passer for kvinner i alle generasjoner, forteller Lea Rytz Goldman, design og innkjøpsdirektør i Lindex.

– Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik anledning til å gjøre prisvennlig design tilgjengelig for alle kvinner, og samtidig en mulighet til å gi noe tilbake, gjennom å skape en verdensomspennende oppmerksomhet rundt brystkreft. Forskning på brystkreft er en så viktig sak. I Missoni har vi en virksomhet hvor 95 prosent av de som jobber for oss er kvinner, og det er mange rundt meg som har blitt rammet. Brystkreftforskning er virkelig viktig, sier Angela Missoni.

Det rosa armbåndet inngår som en del av Missonis og Lindex’ felles smykkekolleksjon som Lindex lanserer 25. september. Kolleksjonen inneholder halskjede, øredobber og armbåndet, som også kommer i ytterligere to farger. Det ”rosa armbåndet” vil imidlertid først komme i salg 1. oktober, som en del av den rosa måneden, og vil koste 100 kroner.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom.
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Hanne Leino