Lindex sin omsetning økte med 8,7 prosent i desember

Lindex’ omsetning økte med 8,7 prosent i lokale valutaer i desember 2011. Dette takket være en sterk omsetningsutvikling på samtlige markeder. For hele året steg omsetningsøkningen til 3,4 prosent.

– Den gode omsetningsutviklingen viser at våre satsninger på å skape en inspirerende og prisgunstig mote blir verdsatt av kundene. Vi skal huske på at det har vært et tøft marked, noe som gjør at vi er ekstra positive til utviklingen. Dette er noe vi tar med oss inn i 2012, et år som fortsatt kommer til å være preget av usikkerhet rundt markedsutviklingen, og der ambisjonen er å styrke vår posisjon som internasjonal motekjede ytterligere, sier Göran Bille, administrerende direktør i Lindex-konsernet.

På samtlige av Lindex sine markeder økte omsetningen i desember. Lindex i Sverige økte med 0,7 prosent og utenfor Sverige fortsatte fremgangen med en økning på hele 21,8 prosent i lokale valutaer.

– Tallene er et bevis for at vårt moteutvalg er internasjonalt likt. Det er noe vi bygger videre på i vår langsiktige ekspansjon, der vi har vært forutseende i strategien om å ekspandere via blant annet franchiseavtaler. På slutten av året ble vi eksempelvis den første svenske motekjeden på Island, etter en suksessåpning i Reykjavik – en etablering som skjedde nettopp via en franchiseavtale, forteller Göran Bille.

Dessuten ble det lansert et nytt butikkinnredningskonsept ved utgangen av 2011. Det skjedde i forbindelse med åpningen av en ny Lindex-butikk på Karl Johans gate i Oslo.

– Det nye konseptet skaper et vennlig shoppingmiljø fylt av tips og ideer for den moteinteresserte kvinnen, der man kan kjenne vår skandinaviske arv i interiøret. Butikkene er vår viktigste kommunikasjonskanal, noe som gjør denne satsningen betydningsfull for de kommende årene, sier Göran Bille.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:
Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising
E-mail: nina.haugen@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 450 butikker i Norge, Sverige, Finland, Island, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019