Lindex Missoni-kolleksjonen lanseres 25.9 – se backstagefilmen her

Det italienske motehuset Missoni samarbeider med Lindex for å støtte brystkreftforskningen. Den unike kolleksjonen som lanseres 25. september vil selges i samtlige Lindex-butikker i Norden, Mellom-Europa, Midtøsten og på www.lindex.com

Lindex Missoni-kolleksjonen, med mønster og design som er typiske for Missoni, består av totalt 75 deler – dameklær, undertøy, barneklær og accessoirer – og er designet av Angela Missoni. 10 % av de totale salgsinntektene går direkte til kampen mot brystkreft.

– Samarbeidet med Lindex har gitt oss en unik mulighet til å tilby alle kvinner prisgunstig design, og samtidig mulighet til å kunne bidra med noe gjennom å spre informasjon om brystkreft rundt om i verden, sier Angela Missoni, Creative Director hos Missoni.

– Gjennom samarbeidet med Missoni vil vi gi kundene våre tilgang til et av verdens mest kjente og anerkjente varemerker, samtidig som vi fortsetter vårt langtrekkende arbeid for å støtte brystkreftforskningen, sier Lea Rytz Goldman, Design- og innkjøpsdirektør i Lindex.

Vil du vite mer om designsamarbeidet Lindex Missoni, les den første pressemeldingen her.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom.
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Hanne Leino  Country Manager Lindex Norge