Lindex lanserer bærekraftig mote i vårens Affordable Luxury

Lindex jobber langsiktig for en mer bærekraftig mote. Som en del i dette arbeidet har moteforetaget valgt å gjøre vårens Affordabl Luxury-kolleksjon i resirkulerte materialer. Kolleksjonen viser hvordan mote og bærekraftig arbeid kan kombineres på en inspirerende måte.

– I vår har vi valgt et mer fargesprakende uttrykk i Affordable Luxury-kolleksjonen. Sterke farger og en blanding av grafiske mønstre er store trender denne våren, og helt riktig for Affordable Luxury. En kolleksjon som, med sin miks av plagg og farger, passer like fint i storbyen som på varme feriekvelder, sier Lea Rytz Goldman, Design- og Innkjøpsdirektør i Lindex.

I vårens kolleksjon har Lindex valgt å jobbe med resirkulerte fibre, som polyester og tencel, som er et mindre miljøbelastende materiale. Dette er et ledd i Lindex sitt arbeid for en mer bærekraftig mote. Dessuten lanserer motekjeden i disse dager sin nye nettside, www.lindex.com/csr, hvor man kan lese mer om Lindex sitt miljøarbeid og mål – å skape et kretsløp for mote. I fjor kjøpte Lindex sine kunder mer enn 5 millioner plagg av bærekraftige materialer.

– Med den nye siden blir vi enda mer transparente i vårt omfattende miljøarbeid. Vi tilbyr kundene våre inspirerende og bærekraftig mote, og for Lindex innebærer det mer enn bare plagg i økologisk bomull. Vi jobber dessuten langsiktig for å ta et større ansvar for alle ledd i kjeden, fra fiber til hva som skjer når Lindex sine kunder velger å kvitte seg med sine plagg, sier Sara Winroth, Miljøsjef og CSR-koordinator i Lindex.

Ewa Larsson, designeren bak vårens Affordable Luxury, beskriver kolleksjonen som et uttrykk av enkelhet og eleganse med ”edge”. Materialene har vakre fall og fargekartet består av lilla og oransje, kombinert med sandbeige, gull og svart. I kolleksjonen inngår kjoler, både lange og korte, tunikaer, strikkede overdeler, topper og bukser. Kolleksjonen lanseres i utvalgte Lindex-butikker og online på www.lindex.com den 11. april 2012.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom

Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier