Colour The Looks – Spring 2013

Et av de mest sentrale begrepene i vårens motebilde er uten tvil farge! Vi vil møte herlig fargesprakende kolleksjoner, som viser spor fra både Latin-Amerika og sportens verden.

”Vi har virkelig fråtset i både farger og mønster, og latt oss inspirere av den vidunderlige fargerikdommen i så vel jungel og strender som steder i fjerne land, når vi har planlagt våre motekolleksjoner for den kommende våren”, sier Camilla Schmidt, designer hos Lindex.

Havanna
Her møter jungelen storbyen og viser et rikt mønsterbilde, med store ”Havanna-blomster” og dyremønster som blikkfang. De viktigste fargene er ulike nyanser av grønt, fra lime til khaki og turkis, som kombineres med rosa, lilla og gult, samt nøytraler som sort og offwhite. Stylingen er feminin og cool på en gang.

Fluo pop
At sportens verden har inspirert denne kolleksjonen merkes tydelig på de klare fargene og materialvalgene. Garderobens trendige basisplagg kombineres med de elskede 5-lommersjeansen. Striper, tie-dye-mønster og stjerner dominerer i mønsterbildet, og blant de viktigste fargene regnes ulike toner av blått, offwhite, offblack og korall.

Sugar me
Kjennetegnende for denne trenden er den feminine følelsen og det søte, pastellfargekartet. Vi ser ulike nyanser av rosa, lyse toner av turkis og grønt, samt materialer som vasket twill, blonder, chiffon og innslag av lurex. Stilen er moderne og feminint romantisk. Blant nøkkelplagg regnes blondetopper, t-shirts med silkefølelse, bluser og 5-lommersbukser.

Holly & Whyte
Denne kolleksjonen retter seg mot de som alltid har likt preppy-stilen, de klassiske favorittene med det lille ekstra, samt en styling med uventede kombinasjoner. Blant fargene merkes marineblått, klarrødt, grønt og hvitt, og mønsterbildet viser frem striper og prikker. Blazere, slacks, gensere i klare farger og topper regnes som nøkkelplagg i denne kolleksjonen.

For komplett lookbook besøk Lindex Newsroom

Hanne Wergeland