Logotype Gå til shop online

Stilsikre kvinner inspirerer Lindex’ neste Affordable Luxury-kolleksjon

Lindex lanserer i vår en fjerde kolleksjon av Affordable Luxury signert av designeren Ewa Larsson. Tidligere kolleksjoner har vært godt likt og vårens kolleksjon gir en sofistikert følelse med inspirasjon hentet fra kvinnelige stilikoner. Affordable Luxury vil selges i utvalgte Lindex-butikker fra 4. mai (tidligere kommunisert 27. april).

Vårens Affordable Luxury består av 14 luksuriøse plagg som balanserer avslappet med oppkledd og feminint med maskulint. Inspirasjonen kommer fra kvinnelige stilikoner som Diana Vreeland og Marlene Dietrich. Vreeland for originalitet, stilsikkerhet og oppdagerglede, og Dietrich for sin fantastiske måte å leke med det mannlige og kvinnelige.

– Tidligere kolleksjoner har blitt tatt godt i mot av våre kunder og har derfor blitt et tilbakevendende tillegg til vårt brede sortiment. Inspirasjonene til den nye kolleksjonen kommer fra kvinnelige stilikoner som har influert generasjoner av kvinner med sin stil. Dette rimer godt med Lindex’ lange tradisjon på å lage mote for kvinner, sier Hanne Leino, administrerende direktør i Lindex Norge.

Det er en sofistikert vårkolleksjon der designeren Ewa Larsson jobbet med folder for å skape flere detaljer. I kolleksjonen er det flere plagg med lange lengder, en meget aktuell silhuett i vårens motebilde. Fargeskalaen er hentet fra orientalske netter og går derfor i dyp mørkeblått og lys sølvgrått. Kolleksjonen byr også på smykker med en klassisk følelse og innslag av moderne design.

– Jeg har strevd etter sofistikerte silhuetter med lange lengder og fall i materialene, mens formene dras mer mot det strikte og skreddersydde. Mitt kall er å få kvinner til å oppleve velsydde plagg med god passform og pris, og det syns jeg at Affordable Luxury står for, sier designeren Ewa Larsson.

Kolleksjonen finnes i størrelser fra S-L og vil selges i utvalgte Lindex-butikker fra og med 4. mai (tidligere kommunisert 27. april).

For bilder: http://www.lindex.com/no/fashion/motebilder/

For ytterligere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53
Hanne Wergeland, Press contact Lindex Tlf: 41 40 76 12

Lindex er en av Nord-Europas ledende motekjeder med ca 430 butikker i Norge, Sverige, Finland, Baltikum,Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøstne. I 2011 lanserte Lindex shop online i hele EU, på www.lindex.com. Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av forskjellige konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.

Choose your language