Rosa sløyfe engasjerer Lindex

For niende år på rad velger Lindex å engasjere seg i kampen mot brystkreft og selge Kreftforeningens rosa sløyfe. Sammen med sine kunder fortsetter foretaket å samle inn penger til kampen mot brystkreft og øke bevisstheten rundt sykdommen. I år lanserer Lindex et rosa armbånd, der hele overskuddet går til forskningen.

Som stolt hovedsponsor av Kreftforeningens Rosa sløyfe-kampanje har Lindex’ engasjement gjennom årene resultert i både innsamlede penger til brystkreftforskningen og en økt bevissthet rundt sykdommen. I 2010 samlet Lindex gjennom sine 96 butikker i Norge hele 2,6 millioner kroner. Noe som gjorde Lindex til den største bidragsyteren.

– De fleste av Lindex’ kunder og medarbeidere er kvinner og det gjør at vi føler et ekstra stort engasjement og en sterk vilje til å støtte kampen mot brystkreft. Vi har som mål at vi, sammen med våre kunder, skal samle inn så mye penger som mulig til forskningen og øke kunnskapen om brystkreft. Engasjementet blant våre ansatte er fantastisk og jeg håper på en vellykket kampanje, sier Hanne Leino, Landsjef for Lindex Norge

Hensikten med det rosa armbåndet er å samle inn enda mer penger i kampen mot brystkreft. Lindex gir hele overskuddet fra omsetningen av det rosa armbåndet til brystkreftforskningen, så hvert armbånd solgt gjør en forskjell.

– I år har Lindex’ designteam skapt et lekkert armbånd med en høy motegrad som passer til alt, og som vi håper at alle kvinner vil bære. Armbåndet er en utmerket gave til deg selv, eller til en man liker. Vi ser fram til en riktig god omsetning, slik at vi kan gi enda mer penger til brystkreftsaken, sier Nina Haugen, Marketing Manager, Lindex Norge

Det rosa armbåndet, som koster 75 kr, er laget av ekte lær og vil selges f.o.m. 1. oktober i Lindex’ samtlige butikker i Norge og på Lindex Shop Online www.lindex.com – der kundene, i oktober, får fri frakt på hele kjøpet om de legger armbåndet i shoppingbagen.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Nina Haugen Tel: 22 47 84 00
Manager, Marketing Norge Mob: 99 51 43 53
E-mail: nina.haugen@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med over 430 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Polen, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.