Reese Witherspoon i hovedrollen for Lindex’ nye konsept

Når Lindex presenterer sitt nye kommunikasjonskonsept er det Oscarvinneren og den internasjonalt berømte skuespilleren Reese Witherspoon som har hovedrollen.

– Reese Witherspoon er virkelig den best tenkelige modellen for lanseringen av vårt nye konsept – Get the look. Hun personifiserer dessuten Lindex varemerket på en bra måte. Hun er positiv, varm og full av energi og hun har en fantastisk evne til å kombinere en ledig stil med hollywood glamour. I kampanjen presenterer Reese høstens motekolleksjon som er inspirert fra California, perfekt, sier Hanne Leino, Country Manager for Lindex Norge.

Get The Look er Lindex’ nye kommunikasjonskonsept som skal inspirere motebevisste kvinner med en prisgunstig komplett look. Gjennom å vise hvordan man kan style de seneste trendene med favorittene blant basisplaggene vil Lindex gi sine kunder en moteopplevelse i verdensklasse.

Lindex’ høstkolleksjon er inspirert av 70-tallets feminine og kule stil der ulike mønster og materiale blandes. Denim og strikket, gjerne lag på lag, er viktige i høstens trendy og ledige California look.

– Jeg har alltid elsket denim og strikkede plagg som kan mikses og matches. Lindex mote passer min stil perfekt og jeg er veldig glad for å være modell for den nye kolleksjonen, sier Reese Witherspoon.

Fakta Reese Witherspoon

• 35-årig skuespiller og filmprodusent fra USA
  • begynte sin filmkarriere som 14-åring i filmen The Man on the Moon
  • vant sin første Oscar i 2006 for hovedrollen i Walk the Line
  • hun ble sist sett i filmen Water for Elephants i den kvinnelige hovedrollen
  • mottok i år MTV’s Movie Awards «Generation Award» som gis hvert år til en skuespiller som har vist stor bredde gjennom sin karriere.

Mandag 22 august starter kampanjen i Lindex butikker i Norge, samt på Shop Online; www.lindex.com. Kampanjen kommer til å vises med TV-reklame og utendørsreklame.

Flere motebilder finner du her. Se behind the scenes filmen fra LA her.

For ytterligere informasjon kontakt:

Hanne Leino, Country Manager Norge
Telefon:+ 47 22 47 84 08, Mobil: + 47 93 42 74 37

Nina Haugen, Manager Marketing Norge
Telefon: + 47 22 47 84 17, Mobil:+ 47 99 51 43 53

Lindex er en av Nord-Europas ledende motekjeder med over 430 butikker i Norge, Sverige, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten. I 2011 lanserte Lindex shop online i hele EU, på www.lindex.com. Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulik konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.