Lindex lanserer nytt butikkonsept med fokus på inspirasjon og bærekraftighet

Lindex' tidligere prisbelønte innredningskonsept er videreutviklet og nå presenterer motekjeden en ny opplevelse i butikkene. Konseptet skal inspirere kundene og fokuserer på bærekraftige materialer.

Det nye konseptet har premiere på Karl Johan i Oslo, der en ny butikk åpner 24. november.

For to år siden vant Lindex «Årets Inredningskoncept» på Habit Fashion Awards. Nå presenterer Lindex sitt nye innredningskonsept, som vil kunne ses i noen av motekjedens over 430 butikker i 13 land, samt i alle nye butikker. Konseptet er utviklet av Lindex’ arkitekter og prosjektledere som sammen har utviklet mange ideer, både internt og i nært samarbeid med det britiske designbyrået Dalziel & Pow.

– Vi vil skape et inspirerende motemiljø, en butikk man ikke kan la være å gå inn i. Man skal få en herlig velkommen atmosfære, fylt av tips og ideer til den moteinteresserte kvinne. På nye markeder er butikken den viktigste kommunikasjonskanalen, og vi er også stolte over at man kan kjenne igjen vårt skandinaviske utspring i interiøret. Vår ambisjon er å gjøre det enkelt for dagens moteinteresserte kvinne, ved at hun kan finne alt innen mote i Lindex’ butikker – både til seg selv og til sine barn, sier Hanne Leino, Landsjef for Lindex Norge.

Bærekraftighet har vært viktig for det nye innredningskonseptet. Lindex’ konseptavdeling har tatt med seg kunnskapen om energiforbruk i butikk fra tidligere konsepter, og motekjeden har i dag et av de laveste forbruksnivåene i bransjen. Også de nye materialene har møtt krav til bærekraftighet og Lindex har jobbet med «BASTA» som er en miljøsertifisering for innredning.

– Det nye innredningskonseptet vil ønske kunden velkommen, inspirere henne og tiltale henne på en helt ny måte. Et av de viktigste målene for oss i Oslobutikken var, på en tiltalende måte, å la den K-merkede fasaden møte det nye moderne interiøret, som bygger på den skandinaviske, sier Hanne Leino.

I tillegg til fokus på inspirasjon og bærekraftighet, har Lindex satset på kommunikasjon i prøverommet og andre deler av butikken. Barneavdelingen har for eksempel fokus på lekenhet og er nøye gjennomtenkt for å tiltale barna, i både farger og former.

Hanne Leino,
Country Manager Lindex Norge Telefon: 22 47 84 08

Nina Haugen,
Manager, Marketing & Merchandiser Telefon: 22 47 84 17
Norge Mobil: 99 51 43 53

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med over 430 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Polen, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.