Lindex e-handel til Norge

I dag åpner Lindex e-handel i Norge, hvilket gir moteinteresserte kvinner i hele Norge muligheten til å shoppe mote fra Lindex på nettet. Lindex Shop Online har vært svært fremgangsrik i Sverige og har siden januar 2011 vært tilgjengelig i samtlige 27 EU-land.

– Vi er glade over og endelig kunne tilby Lindex Shop Online i Norge. Mange kunder har kontaktet oss med et ønske om å kunne handle på nettet. Nå kan vi tilby mote døgnet rundt til hele Norge, sier Hanne Leino, Country Manager i Lindex Norge.

Lindex lanserte sin e-handel i 2007 og har fra starten av vært en fremgangsrik og kompletterende salgskanal til motekjedens øvrige butikker. I dag har Lindex e-handel i Sverige, Finland, Norge og samtlige 27 EU-land. Lindex sin nettbutikk har et fullt sortiment av prisgunstig mote for dame, undertøy og barn, som stadig fylles på og omfatter så vel plagg med høy motegrad som basisplagg.

– Internett som kanal for handel øker stadig, mote er noe mange handler på nettet og vi tror at enda flere vil komme til å gjøre det. Vi har i dag en populær nettbutikk og vi er glade for å kunne tilby den i Norge, sier Anders Dahlberg, Operational Marketing Manager i Lindex.

Lindex er en av få motekjeder som gjør det enkelt for kundene å handle på nettet. Kunden kan velge å hente sin bestilling via Postens utleveringssteder (My Pack), kunden kan også både hente og returnere sin bestilling i samtlige av våre 97 butikker i Norge. Under lanseringskampanjen tilbys alle kunder fraktfri levering ved bestilling over 400 NOK.

For ytterligere informasjon kontakt:

Hanne Leino, Country Manager Lindex Norge
Telefon: 22 47 84 08 Mobil: 93 42 74 37

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandiser Norge
Telefon: 22 47 84 17 Mobil: 99 51 43 53

Lindex er en av Nord-Europas ledende motekjeder med over 430 butikker i Norge, Sverige, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten. I 2011 lanserte Lindex shop online i hele EU, på www.lindex.com. Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulik konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann.