Buksene er pa frammarsj i var

Et av vårens nøkkelplagg er definitivt bukser og utvalget i buksemodeller føles nesten ubegrenset. Motekolleksjonene fra Lindex viser mengder av ulike bukser i vår: chinos, 5- lommersjeans, bukser med inspirasjon fra herrebukser som chinos og slacks, med eller uten oppbrett, samt smale cargo-bukser, bare for å nevne noen.

Silhuetten er fremdeles gjerne figurnær, eller skinny, som vi ser igjen i jeans og jeggings, de nye cargobuksene og de smale chinosbuksene. En av sesongens nyheter er «peg-shaped», bukser som er formet som en golfplugg, med mye vidde oventil mens den er smal nede. 70-tallet inspirerer med kule modeller med mye vidde nedentil og kroppsnært oventil.

Designteamet bak vårens buksenyheter elsker belter til buksene, aller helst de smale variantene, og viser gjerne frem midjen gjennom å gå med toppen eller skjorten ned i buksene. Til buksene bruker de helst høye hæler og vegrer seg ikke for å rulle opp buksebena en smule.

Flere bilder av Carmen Kass og vårens buksemote finner du på: http://www.lindex.com/no/fashion/motebilder

For nærmere informasjon, kontakt:

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising,
tlf: 99 51 43 53