Supermodellen Carmen Kass viser vårens mote for Lindex

Farge, mønster og spennende kombinasjoner kjennetegner vårmoten hos Lindex. Den internasjonale supermodellen Carmen Kass er Lindex’ nye modell for vårens kolleksjon, som henter inspirasjon fra 1980-tallet og tidlig 90-tallet.

– Vårmoten fra Lindex er en eksplosjon av farger og mønstre. Vi ser både sterke farger og milde pasteller som kombineres på uventede måter, forteller Hanne Leino, landsjef for Lindex Norge.

Carmen Kass er en av verdens mest ettertraktede modeller og hun skal vise frem vårmoten fra Lindex. Supermodellen kommer fra Estland og har blant annet jobbet for motehusene Calvin Klein, Donna Karan og Chanel. Carmen har prydet forsiden til motemagasinet Vogue i flere land, og er av dem tidligere blitt kåret til ”Model of the year”.

– Vi valgte Carmen fordi hun fremhever plaggene våre på en fantastisk flott måte. Som modell er hun enestående og hun har en sterk utstråling. Det er også gøy at Carmen er fra Estland, ettersom vi har butikker i Baltikum og kommer til å ekspandere i Øst-Europa fremover, sier Hanne Leino.

For høyoppløste bilder, besøk vårt bildearkiv på www.lindex.no/Presse/Motebilder.

Nina Haugen, Pressekontakt
Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53

Hanne Leino, Country Manager
Tlf: 22 47 84 04, Mobil: 93 42 74 37

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med omtrent 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjede. Lindex ble kåret til årets motekjede i Sverige i 2009. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.