Premiérevisning på Narciso Rodriguez’ Pink Collection med Carmen Kass

Lindex bød i går kveld på et fantastisk moteshow i Stockholm for å feire lanseringen av Pink Collection som er designet av Narciso Rodriguez. Skeppsholmskirken i Stockholm ble denne kvelden forvandlet til en motecatwalk, der supermodellen Carmen Kass viste premieren på designerkolleksjonen.

Pink Collection with Narciso Rodriguez selges til inntekt for kampen mot brystkreft og 10 % av salgsprisen går uavkortet til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon.

I løpet av kvelden fikk de spesielt inviterte gjestene se en eksklusiv forhåndsvisning av Pink Collection som skal lanseres i over 300 Lindex-butikker verden over den 1. oktober. Supermodellen Carmen Kass åpnet visningen og det var første gang hun gikk en motevisning i Sverige.

– Det var en fantastisk kveld. Å få style en kolleksjon som er designet av Narciso Rodriguez var veldig spennende. Narciso har en unik evne til å skape skreddersydde og kvinnelige plagg, sier Marina Kereklidou, stylist og ansvarlig for motevisningen.

Etter at Lindex fortalte om designersamarbeidet har interessen for kolleksjonen vært stor. Narciso har designet en kolleksjon med velgjorte og kvinnelige plagg med gjennomtenkte detaljer. Kolleksjonen består av 15 plagg; en kjole, en topp, et par bukser og to jakker i jerseykvalitet samt tre kjoler og en topp i lettere jerseycrépe. Kolleksjonen kompletteres med en langermet t-shirt, samt en strikket genser i en ullblanding. Asymmetriske skjæringer, sømdetaljer og draperinger kjennetegner kolleksjonen.

– Pink Collection speiler både min stil og den moderne kvinnen. Den er enkel, men også sensuell og elegant. Kolleksjonen er skapt for å få deg til å føle deg bra og se bra ut i den. Jeg syns det er flott at jeg har fått mulighet til å designe en kolleksjon til kvinner. Pink Collection er et kjempebra initiativ og jeg håper mange kvinner vil sette pris på det jeg gjør for Lindex og selv ønske å bidra til innsamlingen for brystkreftforskning, sier Narciso Rodriguez.

Bilder fra motevisningen i høyoppløst format finnes på www.lindexpinkcollection.com. Filmmateriell vil bli publisert i løpet av dagen.

For ytterligere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising, Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53