Première for Lindex Pink Collection med Narciso Rodriguez

I morgen lanseres den eksklusive designkolleksjonen Pink Collection i Lindex sine butikker. Kolleksjonen er skapt av den amerikanske designeren Narciso Rodriguez.

Plaggene selges til fordel for kampen mot brystkreft og 10 prosent av salgsprisen går uavkortet til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Kolleksjonen lanseres i mer enn 300 butikker verden over den 1. oktober.

For første gang gjør Lindex et samarbeid med en internasjonal designer. Lindex velger å lansere Pink Collection with Narciso Rodriguez i forbindelse med Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon for å kunne støtte innsamlingen ytterligere. Nå er det mulig å kjøpe en designerkolleksjon med utsøkte og kvinnelige plagg samtidig som man bidrar med penger til brystkreftforskningen.

– Etter at vi gikk ut med nyheten om designersamarbeidet har interessen for kolleksjonen vært stor. Den ble vist for første gang på en motevisning i forrige uke og mottakelsen var fantastisk. Det føles veldig bra at hele kolleksjonen selges til støtte for kampen mot brystkreft. Lindex engasjerer seg gjerne i denne saken siden de fleste av våre kunder og medarbeidere er kvinner. Vi håper at kundene våre hjelper til med å samle inn så mye penger som mulig til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon, sier Kathrine Sørland, Fashion Advisor i Lindex.

Asymmetriske skjæringer og gjennomtenkte detaljer er karakteristisk for kolleksjonen. Kolleksjonen består av fire kjoler, to topper, ett par bukser og en jakke. Kolleksjonen kompletteres av en langermet topp og en strikket genser. Plaggene fins i fargene svart, mørk lilla og kongeblå. Plaggene koster fra 249 kroner til 699 kroner.

– Jeg syns at initiativet med Pink Collection er veldig bra. Jeg håper mange kvinner vil sette pris på kolleksjonen jeg gjør for Lindex og selv bidra til innsamlingen for brystkreftforskningen. Kolleksjonen er skapt for å få deg til å føle deg vel og for at du skal se bra ut i den, sier Narciso Rodriguez.

Pink Collection with Narciso Rodriguez blir også startpunktet for Lindex sitt økte engasjement i kampen mot brystkreft. Lindex er en av kreftforeningens hovedsponsor og har vært engasjert i Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003.

Bilder i høyoppløst format finnes på www.lindexpinkcollection.com

For ytterligere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Manager Marketing & Merchandising Tel: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53

Kathrine Sørland, Fashion Advisor Mobil: 47 88 10 10