Lindex tilbakekaller barnejakke

Av forsiktighetshensyn har Lindex besluttet å tilbakekalle en barnejakke i størrelse 86/92 og 98/104, med artikkelnummer 6321283, fra Lindex sitt barnesortiment. Dette skyldes at trykknappene på jakken løsner. Lindex ber samtlige kunder som har kjøpt jakken om å returnere den og få pengene tilbake.

Det har vist seg at jakken ikke tilfredsstiller våre sikkerhetskrav til trykknapper. Knappene løsner for lett og kan utgjøre en sikkerhetsrisiko. Kunder som har fått eller kjøpt jakken bes returnere den til nærmeste Lindex-butikk og vil få pengene tilbake.

Lindex beklager at jakken ved en feil har passert våre sikkerhets- og kvalitetstester. Våre produkter, og i særdeleshet barneklær, gjennomgår omfattende tester for å oppfylle sikkerhetskravene våre. Dette berører ingen andre produkter i Lindex sitt sortiment.

Barnejakkene som tilbakekalles er i størrelse 86/92 og 98/104.

For nærmere informasjon og spørsmål kontakt:

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising, Lindex
Mail: nina.haugen@lindex.com
Mobil: 99 51 43 53

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av forskjellige konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med omtrent 400 butikker og e-handel i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjede. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.