Lindex lanserer julens vakreste undertøy i samarbeid med Ewa Larsson

Det fremgangsrike samarbeidet mellom Lindex og designer Ewa Larsson fortsetter. I begynnelsen av desember lanserer motekjeden en ny designerkolleksjon, Affordable Luxury by Ewa Larsson.

Det er en eksklusiv kolleksjon, som i tillegg til sofistikert undertøy også består av luksuriøse undertøysplagg og spektakulære smykker. Julens Affordable Luxury blir Ewa Larssons debut som undertøysdesigner.

Ewa Larsson har skapt julens mest luksuriøse kolleksjon, som også blir hennes tredje designkolleksjon for Lindex. Sensuelt, sofistikert kvinnelig og eksklusivt er kjennetegnende for kolleksjonen. Ewa debuterer i denne sammenheng med sin første undertøyskolleksjon.

– Det er veldig spennende at vi fortsetter designsamarbeidet med Ewa Larsson. Hun er en dyktig og erfaren designer som alltid gjør sitt ytterste for å utvikle mulighetene for unik design, både i valg av materialer, skjæringer og silhuetter, sier Inger Lundqvist, sjef for innkjøp og design i Lindex.

Affordable Luxury by Ewa Larsson er en spesialkolleksjon med høy motegrad, som kommer i tillegg til Lindex’ ellers brede utvalg. Fargepaletten for kolleksjonen går i svart, opalgrått og kremhvitt. Kolleksjonen består også av smykker som oser av fest og glamour.

– Jeg er smigret over at jeg har fått lov til å skape denne julekolleksjonen for Lindex. Inspirasjonen har jeg hentet fra syttenhundretallets rokokkostil, så kolleksjonen er sensuell og elegant. Lindex er spesialist på undertøy og da er det spesielt inspirerende å lage en kolleksjon som lanseres i tide før jul. Fokuset mitt har vært på at hvert plagg skal være noe utenom det vanlige, både i design og gjennomtenkte detaljer, forteller Ewa Larsson.

Ewa Larsson er en dyktig og erfaren designer som tidligere har jobbet med store oppdragsgivere både internasjonalt og i Sverige. I 15 år hadde hun sin base i Paris og jobbet med motehus som Plein Sud, Tara Jarmon, H&M og Joop. Nå har Ewa flyttet basen sin til Södermalm i Stockholm.

Kolleksjonen lanseres 8. desember i samtlige Lindex-butikker over hele verden.

For skisser i høyoppløst format, gå til www.lindex.no/presse/motebilder.

For ytterligere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53
Kathrine Sørland, Fashion Advisor Mobil: 47 88 10 10

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av forskjellige konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med omtrent 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjede. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.