Lindex gjør rekordstor innsamling til brystkreftforskningen

Designermote, rosa sløyfer og rosa fotballoverraskelse ga oppmerksomhet til brystkreftsaken som aldri før i oktober. Lindex er stolt over å kunne overrekke en rekordsum på 2,4 millioner kroner til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

Alle de nær 100 norske Lindex-butikkene har vært engasjert i innsamlingen som i år landet på 2 435 625 kroner. Det er ny rekord, med en økning på over 300 000 kroner fra 2009.

I år valgte Lindex å markere Rosa sløyfe-aksjonen ved å lansere en unik designkolleksjon sammen med den amerikanske designeren Narciso Rodriguez, Pink Collection with Narciso Rodriguez. 10 prosent av salgssummen gikk uavkortet til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Utover dette har Lindex-butikkene solgt rosa sløyfer, pins og reflekser. Lindex fikk også fotballaget Follo FK med på å støtte kreftsaken ved å spille i helrosa i semifinalen i cupen.

– Narciso Rodriguez sin Pink Collection falt virkelig i smak hos kundene våre. Det er fantastisk at vi kan overraske våre kunder med å kjøpe designmote til bra pris, samtidig gir man støtter Kreftforeningen. Vi har også solgt mange rosa sløyfer i løpet av måneden. Men den største overraskelsen var at Follo FK vant over Rosenborg i cup-semifinalen i helrosa drakter fra Lindex. Det ga et skred av oppmerksomhet til Rosa sløyfe-aksjonen, sier Kathrine Sørland, Fashion Advisor og Rosa sløyfe-ambassadør for Lindex.

– Jeg vil takke Lindex og alle våre sponsorer som gjennom sitt store engasjement i Rosa sløyfe-aksjonen har hjulpet oss med å spre kunnskap og samle inn midler til brystkreftforskningen. Vi er svært fornøyd med årets resultat, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.

De innsamlede pengene går til Kreftforeningens brystkreftforskning. Lindex er den største bidragsgiveren i 2010.

For ytterligere informasjon kontakt:

Kathrine Sørland, Fashion Advisor Mobil: 47 88 10 10

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising Tlf: 22 47 84 17
E-post: nina.haugen@lindex.com

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av forskjellige konsepter innen dameundertøy, damemote, barneklær og kosmetikk. Med omtrent 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland, Bosnia-Herzegovina og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjede. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.