Lindex fortsetter samarbeidet med Ewa Larsson og lager en ny designerkolleksjon

Høstens vellykkede samarbeid mellom Lindex og designer Ewa Larsson fortsetter. I midten av mai lanserer motekjeden kolleksjonen Affordable Luxury i utvalgte butikker.

Det er en eksklusiv motekolleksjon som består av 14 godt utformede plagg med internasjonal designinspirasjon. Kolleksjonen inkluderer også accessoirer, og dette blir Ewas debut som smykkedesigner.

Det første designsamarbeidet mellom Lindex og Ewa Larsson startet i fjor og kolleksjonen, Affordable Luxury, solgte veldig godt. Nå tilbyr motekjeden igjen en prisbevisst, eksklusiv designerkolleksjon med en internasjonal følelse. Nytt i år er det at kolleksjonen også inneholder accessoirer.

– Det er spennende at vi fortstetter samarbeidet med Ewa Larsson. Hun er en utrolig dyktig designer med et unikt formspråk. Med denne kolleksjonen vil vi tilføre Lindex noe nytt i tillegg til vårt vanlige brede utvalg. Vi håper at denne kolleksjonen slår like godt an som høstens kolleksjon, forteller Hanne Leino, Landsjef for Lindex i Norge.

Kolleksjonen Affordable Luxury har en sommerfølelse og fokuset er på kjoler, topper og skjørt. Plaggene kommer i svart og off-white, men noen av plaggene har også et vakkert fargetrykk som er laget av illustratøren Moa Bartling.

– Jeg syns det er gøy å samarbeide med Lindex som retter seg mot motebevisste kvinner. Det er en fantastisk mulighet å kunne tilføre Lindex sitt sortiment en designerkolleksjon med inspirasjon fra nyskapende personer og spennende miljøer. Plaggene har fokus på sterke fasonger og gjennomtenkte detaljer, og det gjør at enkelte av dem kan brukes på mange forskjellige måter, sier Ewa Larsson.

Ewa Larsson er en dyktig og erfaren designer som tidligere har jobbet for oppdragsgivere som Plein Sud, Tara Jarmon, H&M og Joop.

Kolleksjonen lanseres 26. mai i utvalgte Lindexbutikker.

For høyoppløste bilder, gå til www.lindex.no/presse/motebilder.

For nærmere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Pressekontakt
Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53

Hanne Leino, Country Manager
Tlf: 22 47 84 04, Mobil: 93 42 74 37

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av forskjellige konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med omtrent 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjede. Lindex ble kåret til årets motekjede i 2009. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.