Fashion News – DENIM FOREVER

Jeansen har lenge vært en av favorittene i motebevisste kvinners garderobe. De har alltid vært et selvsagt baseplagg som har fulgt med fra sesong til sesong, men denne våren er jeansen hetere enn på lenge.

Vårens denimgarderobe er dessuten utvidet med massevis av andre plagg, som skjørt, tunikaer, kjoler, shorts og leggings.

”I tillegg til et antall nye modeller, ser vi også at denimen i vårens jeanskolleksjoner er behandlet og vasket på nye måter. Viktigst denne våren er den lyse, vaskede, eller slitte følelsen på jeansen”, forteller Nina Söderström, designer for Lindex.

Modellene som utmerker seg blant jeansen er den veldig smale bensilhuetten med jeansleggings eller jeggings og forskjellige smale jeansmodeller, og dessuten jeans med normal vidde eller en noe romsligere ”boy friend” passform. Detaljer som lappet, reparert, slitt, effektsømmer med inspirasjon fra bikerbukser, og forskjellige typer vaskede effekter gir en ny følelse i vårens jeanskolleksjon.

Flere bilder av vårens jeansmote finner du ved å gå inn på www.lindex.com/no og klikk på ”presse” og ”motebilder”.

Les mer om jeans og denim i den vedlagte artikkelen skrevet av freelance journalisten Susanna Strömquist, som skriver om mote og trender for blant annet svenske Elle og Dagens nyheter (Sveriges største dagsavis).

Elskede denim

Mer informasjon kan fås på: