Fashion News 2010 – BACK TO SCHOOL

Skolebarna går det nye høstsemesteret i møte i kule klær som er inspirert av engelsk punk.

Listen over høstens favorittmote for jenter toppes av leggings i glansfulle tekstiler eller jeans med vokset overflate. Det viktigste snittet for jentene er den nye runde kokongformen kombinert med smale ben. For gutta er det den nye ”peg-formen” som gjelder – det skal være ledigere rundt midjen og hoftene og ben som blir smalere, som en golfplugg. De nye jeansen for gutta kan gjerne brukes sammen en hettegenser eller en rutete skjorte.

”Denim er en av favorittene uansett sesong. I høstens mote er det mørke vask og svart denim som gir størst nyhetsfølelse. Når det gjelder mønster ser vi mye striper og ruter for både store og små barn”, sier Cissi Andersch, designsjef for barneavdelingen i Lindex.

Flere bilder finner du på:
www.lindex.com/no/fashion/motebilder

For nærmere informasjon, kontakt:
Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising,
tlf: 99 51 43 53