Smale ben i hostmoten

Buksen er på sterk fremmarsj i motemiljøet. Det er mye fokus på bena i høst og en smal bensilhuett er gjerne det som gjelder. Smale bukser blir helt klart stilig til alle tunikaene og de korte kjolene som kommer denne høsten, men de er også fine til en topp eller dressjakke.

Når det gjelder bukser generelt har jeansen i lang tid vært favorittplagg nummer én i en motebevisst buksegarderobe. Mørkeblå denim går aldri av moten og i høst oppdateres mørke jeans med slitte detaljer. Den nye jeansen brukes med en t-shirt med trykket mønster og en kort dressjakke eller en skinnjakke for en herlig rocka look.

De smale sigarettjeansen får selskap av jeggings, et plagg som ser nesten ut som leggings, men er skikkelig tettsittende bukser i stretchdenim. Jeggings kommer både med linning og glidelås for en mer skreddersydd følelse, og også i en enklere variant, kun med strikk i livet.

Smale ben i høstmoten fremheves med et stort utvalg av leggings. Vi ser alt fra trikottights med detaljer som nagler og glidelås til feststemte paljettpyntede, kobberskimrende eller dyremønstrede leggings, der mønsteret skapes av kontrasten mellom matte og blanke overflater.

Flere bilder av bukser fra høstens motekolleksjon fra Lindex finner du på www.lindex.com