Logotype Gå til shop online

Premiere for Pink Collection by Emma Wiklund hos Lindex

Torsdag 1. oktober er det premiere for Lindex sin kolleksjon som er utarbeidet i samarbeid med Emma Wiklund. Emma Wiklund debuterer eksklusivt for Lindex med sin helt egen kolleksjon, Pink Collection by Emma Wiklund. Kolleksjonen lanseres i motekjedens nesten 400 butikker og selges i hele oktober. 10 prosent av salgsinntektene går direkte til Kreftforeningens kampanje, Rosa Sløyfe.

– Det er utrolig spennende at kolleksjonen endelig skal lanseres. Å få mulighet til å designe en egen motekolleksjon der 10 prosent av salget går til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-kampanje føles veldig godt. Arbeidet med å bekjempe brystkreft er både viktig og naturlig for meg. Å få bidra med noe som gir penger til denne viktige saken kjennes derfor veldig bra, sier Emma Wiklund.

Motekolleksjonen Pink Collection består av 14 produkter – kjoler, bluser og tilbehør. Det er velsittende plagg som passer både til hverdag og til fest. Materialet er hovedsakelig bomull og plaggene er i klassiske fargeskalaer som vintergrått, midnattsblått og gammelrosa.

Lindex er en av hovedsponsorene av Kreftforeningens Rosa Sløyfe-kampanje og dette er syvende året på rad at Lindex støtter kampanjen. I 2008 samlet alle Lindex’ butikker i Norge, Sverige, Finland, Estland, Latvia og Litauen inn 4,6 millioner kroner, takket være bedriftens kunder. Disse pengene gikk direkte til kampen mot brystkreft. I Norge ble det samlet inn 1,5 millioner og bidro dermed med det høyeste beløpet til Rosa Sløyfe-kampanjen i Norge.

For mer informasjon kontakt:

Nina Haugen, Country Merchandiser
Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53

Hanne Leino, Country Manager
Tlf: 22 47 84 04, Mobil: 93 42 74 37

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med cirka 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.

Choose your language