Poser produsert av resirkulert materiale hos Lindex

Nå innfører motekjeden Lindex plastposer som er produsert av resirkulert materiale, i alle sine nær 360 butikker. Lindex har også satt som mål å redusere mengden poser med 20 prosent innen utgangen av 2009.

– Vi ser at vi kan redusere bruken av plastposer ved ganske enkelt å spørre kundene om de trenger en plastpose eller ikke. Plastposer har en stor påvirkning på miljøet, så det føles godt at vi har som mål å minske mengden poser med 20 prosent innen slutten av 2009, sier Hanne Leino, Landsjef for Lindex Norge.

Den nye posen består av minst 90 prosent resirkulert materiale, dvs. at de har vært ute på markedet tidligere og er returnert. Posen er laget av PCR, Post Consumer Recycled materiale. Gjenvinning bidrar til å bevare naturens resurser, og minker påvirkningen på miljøet. Posen kan sorteres som mykplast, og den kan også gjenbrukes av kunden.

Plastposen benyttes i samtlige av de ni landene hvor Lindex har butikker.

For ytterligere informasjon kontakt:

Nina Haugen, Country Merchandiser
Tel: 22 47 84 17, Mob: 99 51 43 53

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med drøyt 360 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder.
Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019