Mummi – en ny kolleksjon barneklaer

Mummifamilien ble født i Finland på slutten av 1940-tallet og har siden den gang fascinert så vel voksne som barn med sitt eventyrlige liv i Mummidalen. Tove Jansson, forfatteren og illustratøren, skapte, med sine figurer i bøkene om Mummifamilien, et helt vidunderlig formspråk som har inspirert designere av ulike produkter verden over.

I høst lanserer Lindex en kolleksjon til baby og små barn med illustrasjoner av Mummifamilien og deres venner. Det er en ”all kids” kolleksjon med farger og mønstre som passer like godt til både jenter og gutter. Klare farger, myke og lekevennlige plagg i herlig bomullstrikot og mønster krydret med humor er kjennetegnende for denne kolleksjonen.

Mummifamilien og deres venner gjør entré i Lindex-butikker fra uke 28 og kolleksjonen kommer i størrelsene 56-86 cm for baby og 86-122 cm for små barn.