Lindex og Bilia kjører kvinner trygt hjem

I julemåneden desember tilbyr også i år motekjeden Lindex og bilkjeden Bilia gratis transport hele veien hjem for kvinner. I helgene vil spesielle biler fra Lindex og Bilia være på plass i Oslo sentrum mellom kl. 24-04 for å tilby kvinner skyss, så de kommer seg trygt hjem.

– Vi kjørte hjem flere hundre kvinner i fjor i desember. Vi har fått en rekke henvendelser fra våre kunder som lurer på om vi vil tilby hjemkjøring i år også, det tyder på at mange fortsatt ikke føler seg trygg på hjemturen. Lindex er et foretak med 95 prosent kvinnelige medarbeidere og vi retter oss mot kvinner, derfor er dette en sak som berører oss sterkt, sier Hanne Leino, administrerende direktør for Lindex i Norge.

Lindex tilbyr transport hjem for jenter fra utestedet Onkel Donald i Universitetsgaten, Oslo sentrum, i tidsrommet kl. 24–04 i helgene frem mot julaften. Siste dag blir lørdag 19. desember. Bilene vil være lett gjenkjennelige, merket med teksten ”Vi kjører deg trygt hjem”. Bilene blir sentralt plassert utenfor nattklubben Onkel Donald og det eneste kravet for å sitte på er at du er kvinne. Sikkerhetsselskapet Securitas stiller med vakter som skal kjøre kvinnene hjem samt at de vil ha en vakt på hentestedet.

For bilder og skisser, kontakt Pressekontakt Nina Haugen.

For nærmere informasjon kontakt Lindex:

Pressekontakt Nina Haugen
Telefon: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med drøyt 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte, finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.