Lindex lanserer en unik designkolleksjon i samarbeid med Ewa Larsson

I begynnelsen av november lanserer motekjeden Lindex en eksklusiv motekolleksjon i utvalgte butikker. ”Affordable luxury” er navnet på kolleksjonen som er skapt av designeren Ewa Larsson. Kolleksjonen består av 15 veldesignede plagg i svart og elegant lysbeige.

Plaggene oser av internasjonal design og fokuset ligger på kvalitet, form og gjennomtenkte detaljer.

– Jeg ønsket å lage en sensuell, elegant og samtidig en moderne kvinnelig kolleksjon. Det ble en begrenset kolleksjon som passer best til kveldsbruk, men mange av plaggene fungerer godt om dagen også, sier Ewa Larsson.

Ewa Larsson er en dyktig og erfaren designer. I mange år har hun hatt base i Paris hvor hun har jobbet med arbeidsgivere som blant annet Plain Sud, Tara Jarmon, Joop, H&M og Acne.

– Vi valgte Ewa Larsson på grunn av hennes unike formspråk og enorme erfaring innen hele design- og produksjonsforløpet. Hun legger stor vekt på detaljer og håndverk, og jobber hele tiden med å flytte grenser når det kommer til materialer, form og snitt, sier Kicki Olivensjö, design- og innkjøpsdirektør i Lindex.

Kolleksjonen forhåndsvises for presse og motepersonligheter på Bonniers kunsthall i Stockholm i begynnelsen av september.

For høyoppløste bilder og skisser, gå til www.lindex.no/presse/motebilder.

Nina Haugen, Country Merchandiser Tlf: 22 47 84 17, Mobil: 99 51 43 53
Hanne Leino, Country Manager Tlf: 22 47 84 04, Mobil: 93 42 74 37

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med cirka 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.