Lindex er årets motekjede

Lindex har fått den mest prestisjefylte utmerkelsen en motekjede kan få i Sverige. Prisen ”Årets modekedja” ble mottatt i går kveld ved motebransjens store galla i Stockholms Stadshus. Lindex fikk utmerkelsen for god lønnsomhet, internasjonal ekspansjon og et godt motekonsept. Og ikke nok med det, Lindex fikk også prisen ”Årets Inredningskoncept”.

Habit Fashion Awards er en galla for hele motebransjen. Tanken er å skape oppmerksomhet om, premiere og stimulere aktørene i motebransjen. Lindex har aldri før fått prisen Årets modekedja.

– Det er fantastisk morsomt av vi fikk denne prisen. Det er en bekreftelse på det harde arbeidet vi i Lindex har gjort de siste årene. 2009 har vært et fantastisk år for oss. Våre kunder setter pris på tilbudet vårt, og vi har funnet et vellykket konsept som fungerer i den internasjonale moteverdenen, sier Göran Bille, administrerende direktør i Lindex.

Lindex har på et par år blitt en ekspansiv og fremgangsrik internasjonal motevirksomhet. Lindex har arbeidet målrettet med å heve motegraden, og vi har lyktes både med å beholde eksisterende kunder og å rekruttere nye. I løpet av høsten har Lindex utviklet tilbudet ved å satse på enda mer design. Blant annet har den erfarne designeren Ewa Larsson laget en eksklusiv og begrenset motekolleksjon for Lindex. Årets kolleksjon for Cancerfondens Rosa Bandet-kampanje var designet av Emma Wiklund, som laget den eksklusive kolleksjonen Pink Collection for Lindex.

Juryens begrunnelse for årets beste motekjede:

Lindex har etablert seg som en ledende motekjede i Nord-Europa innen barn, dame og kosmetikk. Sortimentet har suksessivt fått høyere motegrad samtidig som grunnlaget for det brede kundesegmentet er beholdt. Denne blå-gul-hvite butikkjeden har satset på miljøarbeid og å øke salget av økologisk produserte plagg. De siste årene har vært kjennetegnet av god lønnsomhet og rask ekspansjon, med det nye målet om å fordoble antallet butikker på fem år.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Göran Bille, administrerende direktør i Lindex
Tlf.: +46 (0)31-739 50 02, Mobil: +46 (0)703-444 304

Sofia Brax, HR- og informasjonssjef i Lindex
Tlf.: +46 (0)31-739 52 09, Mobil: +46 (0)706-888 666

Lindex’ forretningsidé er å tilby inspirerende, prisgunstig mote. Sortimentet omfatter flere forskjellige konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med rundt 400 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tsjekkia, Slovakia, Russland og Midtøsten er Lindex en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet Stockmann. Ytterligere informasjon finnes på www.lindex.com.