Emma Wiklund designer Pink Collection for Lindex

Emma Wiklund debuterer som designer for Lindex med en helt egen kolleksjon, Pink Collection 2009 by Emma Wiklund, som består av velsittende moteplagg. Kolleksjonen vil være i salg i samtlige Lindexbutikker fra 1. oktober. 10 prosent av inntektene fra kolleksjonen går til Kreftforeningens kampanje, Rosa Sløyfe.

– Det å få muligheten til å designe en egen motekolleksjon er en veldig morsom og spennende utfordring. I arbeidet med å utvikle Pink Collection har jeg tatt utgangspunkt i min personlige smak og mine favorittmodeller – velsittende plagg som i riktig kombinasjon passer både til hverdag og til fest, sier Emma Wiklund.

Emma har fulgt hele arbeidet med kolleksjonen fra begynnelsen. Allerede i februar reiste hun til India for å treffe leverandører og titte på tøy og modeller. Deretter har arbeidet fortsatt på hjemmeplan og akkurat nå gjøres de siste justeringene før plaggene skal produseres. Motekolleksjonen Pink Collection består av 14 produkter – kjoler, bluser og tilbehør. Materialet er først og fremst bomull og plaggene er i klassiske fargeskalaer som vintergrått, midnattsblå, is og gammelrosa.

Emma Wiklunds oppdrag i Lindex har variert i løpet av de siste fem årene som hun har jobbet for motekjeden, og engasjementet for kampen mot brystkreft har vært med hele tiden.

– Det føles både viktig og naturlig for meg å engasjere meg i arbeidet mot brystkreft. Brystkreft er den vanligste kreftformen blant kvinner; så mange som hver niende kvinne rammes. Å kunne bidra med noe som gir penger til denne viktige saken føles derfor veldig godt, sier Emma Wiklund

For syvende år på rad kommer Lindex til å engasjere seg som hovedpartner i Kreftforeningens Rosa Sløyfe-kampanje.

For mer informasjon og intervjuer med Emma Wiklund kontakt:

Emma Wiklund, Fashion and Consumer advisor, tlf: +46 707 90 55 09.
Nina Haugen, Country Merchandiser, tlf 22 478400 eller 99 514353.

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med drøyt 360 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte, finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.com.