Detroit & Friends

En av høstens nyheter i jeansavdelingen til Lindex er Detroit & Friends, et spesialdesignet og koordinert sortiment. Her finner skolebarna de selvsagte plaggene og sesongens absolutte nødvendigheter til sine jeans.

Høstens første kolleksjon inneholder blant annet skjorter, topper og hettegensere. På fargekartet ser vi svart, rødt, gråmelert og hvitt; farger som er enkle å blande og kombinere til jeansen.

Viktigst for høstens jeans er såkalt vintagevasket denim, noe som gir myke jeans og en herlig sliten look. Når det gjelder modellene dominerer fortsatt den smale silhuetten. For jentene skal det være smale denimleggings. Blant høstens nyheter merkes modeller med lengre skrittsøm, smale ben, vridde sømmer og lærdetaljer på jeansen for både gutter og jenter. Bukseseler for små barn er en kul og sjarmerende detalj.

Detroit er Lindex sitt eget jeansmerke, som finnes i størrelser fra 86 cm opp til 170 cm, og i modeller som er tilpasset barnas alder. For skolebarn finnes det alltid en basismodell i tre forskjellige vask og tre forskjellige passformer – slim, regular og wide. Slik kan alle finne et par favorittjeans som sitter perfekt.