Affordable Luxury by Ewa Larsson

I begynnelsen av november lanserer Lindex en eksklusiv evening collection i 54 utvalgte butikker. Kolleksjnen består av 15 velkonstruerte plagg i svart og elegant lysbeige.

Plaggene oser internasjonal design og fokuset ligger på kvalitet, form og gjennomtenkte detaljer. Kolleksjonen er skapt av designeren Ewa Larsson og er inspirert blant annet av den sofistikerte, raffinerte Charlotte Rampling.

”Jeg ville skape en sensuell, elegant og samtidig en moderne kvinnelig kolleksjon. Det ble en begrenset kolleksjon, mest til kveldsbruk, men mange av plaggene fungerer godt også på dagen,” sier Ewa Larsson.

Plaggene er utviklet med ettertanke og lekenhet. Her møter det elegante 50-tallet dagens moderne
tekniske muligheter i materialer og detaljer. Volum, rynker, draperinger og gjennomtenkte løsninger gjennomsyrer kolleksjonen, slik som nyskapende materialvalg for beste funksjon, fall og følelse.

Ewa Larsson er en utrolig dyktig og erfaren designer. I mange år har hun hatt base i Paris der hun har jobbet med oppdragsgivere som blant annet Plain Sud, Tara Jarmon, Joop, H&M og Acne.

Kicki Olivensjö, innkjøpsdirektør i Lindex, understreker: ”Vi valgte Ewa Larsson på grunn av hennes unike formspråk og enorme erfaring innen hele designog produksjonsforløpet. Hun legger stor vekt på detaljer og håndverk, og arbeider stadig med å flytte grenser hva gjelder materialer, form og snitt.”

Affordable Luxury – navnet på Ewa Larssons evening collection – er nettopp hva det er: høy motegrad og kvaliteter utover det vanlige, med et prisnivå som ligger litt over det øvrige sortimentet til Lindex.

Mer informasjon kan fås på:
www.lindex.com