Logotype Gå til shop online

Lindex presenterer Pink Collection 2008

En designdrøm har gått i oppfyllelse for vinnerne av Lindex’ designkonkurranse. Lindex utfordret tidligere i sommer alle moteinteresserte i Sverige, Norge og Finland til å designe et t-skjortetrykk til støtte for kampen mot brystkreft. Vinnerne er nå kåret, og i oktober kommer t-skjortene i salg i alle Lindex-butikker under navnet Pink Collection.

– Det er fantastisk morsomt å se engasjementet og kreativiteten som finnes blant våre kunder. Vi har fått inn utrolig mange fine bidrag med stor variasjon, og vi er veldig fornøyde med vinnerbidragene. Lindex er svært engasjert i, Kreftforeningens sløyfe-aksjon og det gleder oss ekstra mye at våre kunder også er så engasjerte og viser en slik vilje til å være med og støtte kampen mot brystkreft, sier Ylva Alkman, Ladies Wear Design and Buying Manager i Lindex.

Vinner fra Norge er Maria Ngyuen fra Oslo. Salgsprisen er 149 kroner, og tjue prosent av prisen går direkte til norske Kreftforeningens sløyfe-aksjon.

Vinnerbidragene og pressebilder presenteres på Lindex’ websider fra og med 25. august. www.lindex.no.

Lindex er en av hovedsponsorene i Kreftforeningens sløyfe-aksjon og dette er det sjette året på rad foretaket støtter kampanjen. I 2007 samlet alle Lindex-butikkene sammen med foretakets kunder i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia og Litauen inn 6 millioner kroner som går direkte til kampen mot brystkreft. Det største beløpet ble samlet inn i Sverige, ca. 4,2 millioner.

Kontaktperson for ytterligere informasjon:

Sara Carlsson, informasjonssjef Telefon: +46 031-739 50 05 Mobil: +46 0708-81 14 88

Om Rosa sløyfe-aksjonen og Kreftforeningen

Rosa sløyfe-aksjonen er Kreftforeningens kampanje til inntekt for brystkreftforskningen. Det er en landsdekkende innsamlingsaksjon der Norge farges rosa med hjelp fra selskaper, organisasjoner, kunder og privatpersoner i hele oktober. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å øke kunnskapen om brystkreft og å samle inn penger til støtte for forskningen. Kreftforeningen er en ideell organisasjon med tre viktige oppgaver: støtte og samordne kreftforskningen, informere om kreft og støtte utviklingen av nye metoder for behandling av kreftsyke. I 2007 ga Kreftforeningen 334 millioner kroner til kreftforskningen.

Lindex’ forretningsidé er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet omfatter flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med ca. 350 butikker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tsjekkia og Russland er Lindex en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet Stockmann. Du finner mer informasjon på www.lindex.com