Lindex og Bilia kjører kvinner trygt hjem

I julemåneden desember tilbyr motekjeden Lindex og Nordens største bilkjede Bilia gratis transport hele veien hjem for kvinner. I helgene vil spesielle biler fra Lindex og Bilia være på plass i Oslo sentrum mellom kl. 24-04 for å tilby kvinner skyss, så de kommer seg trygt hjem.

– Vi har blitt påvirket av nyhetsreportasjer den siste tiden, som forteller at kvinner i Oslo føler seg utrygge nattestid. Lindex er et foretak med 95 prosent kvinnelige medarbeidere og vi retter oss mot kvinner, derfor er dette en sak som berører oss sterkt. Vi kjente at vi ønsket å gjøre noe konkret for at kvinner skal kunne være ute og feire julen og samtidig kjenne seg trygge når de skal hjem, sier Hanne Leino, administrerende direktør for Lindex i Norge.

Den nye Ford Fiesta vil være lett gjenkjennelige, merket med teksten ”Lindex og Bilia kjører kvinner trygt hjem”. Bilene vil kjøre i de tre første adventshelgene, 28.-29. november, 5.-6. desember og 12.-13. desember, da dette er helger hvor det er mange mennesker i bevegelse. Bilene blir sentralt plassert utenfor nattklubben Onkel Donald og det eneste kravet for å sitte på er at du er kvinne. Sikkerhetsselskapet Securitas stiller med utdannede vakter som skal kjøre kvinnene hjem samt at de vil ha en vakt på hentestedet.

For nærmere informasjon kontakt Lindex:

Nina Haugen, Country Merchandiser
Mobil: 99 51 43 53

Hanne Leino, Adm.dir
Mobil: 93 42 74 37

Lindex sin forretningsidè er å tilby en inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med drøyt 360 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Tsjekkia, Russland og Midtøsten er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det børsnoterte finske konsernet Stockman. Mer informasjon finnes på www.lindex.no.