Lindex arrangerer designkonkurranse mot brystkreft

I dag, den 20. mai, lanserer motekjeden Lindex en designkonkurranse der kundene oppfordres til å designe et T-skjortetrykk.

Som en del av Lindex’ engasjement for Rosa sløyfe-aksjonen, som er Kreftforeningens kampanje til inntekt for brystkreftforskningen, skal kundene få sette sitt avtrykk i år.

I Norge, Sverige og Finland får alle som føler seg kallet, muligheten til å slippe løs fantasien og kreativiteten og designe et trykk til en mote-T-skjorte.

Vinnerbidragene i hvert land blir trykt opp på T-skjorter som skal selges i Lindex-butikkene i den rosa måneden oktober.

– Dette er en svært viktig sak for oss, og som en av hovedsponsorene for Rosa sløyfe-aksjonen ville vi ta enda et nytt grep for å bidra til innsamlingen. Det faller oss naturlig å kombinere engasjement og design, og det føles godt å la kundene være med å bidra, sier informasjonssjef Sara Carlsson hos Lindex.

Designkonkurransen pågår fra 20. mai til 30. juni på www.lindex.no.

Vil du ha mer informasjon, kan du kontakte:

Nina Haugen, Country Merchandiser

Om Rosa sløyfe-aksjonen og Kreftforeningen

Rosa sløyfe-aksjonen er Kreftforeningens kampanje til inntekt for brystkreftforskningen. Det er en landsdekkende innsamlingsaksjon der Norge farges rosa med hjelp fra selskaper, organisasjoner, kunder og privatpersoner i hele oktober. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å øke kunnskapen om brystkreft og å samle inn penger til støtte for forskningen. Kreftforeningen er en ideell organisasjon med tre viktige oppgaver: støtte og samordne kreftforskningen, informere om kreft og støtte utviklingen av nye metoder for behandling av kreftsyke. I 2007 ga Kreftforeningen 334 millioner kroner til kreftforskningen.

Lindex forretningsidé er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av flere ulike konsepter innen dameundertøy, damekonfeksjon, barneklær og kosmetikk. Med rundt 350 butikker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen og Tsjekkia er Lindex en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finlandske børsnoterte konsernet Stockmann. Du finner mer informasjon på www.lindex.no.