Tilbakekallinger

august 2017

Lindex tilbakekaller Disney Frozen 3-pk sokker

Vi har oppdaget at ett par av sokkene (Den med Anna motiv) i Disney Frozen 3-pk med artikkelnummer 833 7410285 5170 1611 dessverre ikke oppfyller Lindex sine sikkerthetskrav. Sokkene inneholder en kjemikalie som finnes på Lindex sin liste over kjemikalier som ikke er tillatt.

november 2016

desember 2014

Lindex recalls soother holder

We have been informed that the soother holder from Esska disagree quality measures. The spring in the soother holder clip may under certain circumstances come loose from its mounting, which can make the parts a choking hazard for young children.

september 2014

Lindex drar tillbaka baby keps

Vi har blivit uppmärksammade på att klisteretiketten på babykepsen, artikel 7143905 kan utgöra en kvävningsrisk för små barn som stoppar den i munnen.

august 2010

Lindex tilbakekaller t-skjorter til barn

Lindex har av forsiktighetshensyn valgt å tilbakekalle fire t-skjorter fra sitt barnesortiment. Dette skyldes at bildetrykket på plaggene inneholder for høye verdier av ftalatene DEHP (dietyl¬heksylftalat), DINP (diisononylftalat) og DIDP (diisodecylftalat). Kunder som har kjøpt disse t-skjortene bes om å returnere dem til en Lindexbutikk og vil da få pengene tilbake.

november 2010

Lindex tilbakekaller barnejakke

Av forsiktighetshensyn har Lindex besluttet å tilbakekalle en barnejakke i størrelse 86/92 og 98/104, med artikkelnummer 6321283, fra Lindex sitt barnesortiment. Dette skyldes at trykknappene på jakken løsner. Lindex ber samtlige kunder som har kjøpt jakken om å returnere den og få pengene tilbake.