Omnisatsningen fortsetter- Lindex lanserer smart shoppingapp

Lindex slipper en mobilapp og vil med dette tilby sine kunder en smartere og enklere shoppingopplevelse. Med nøkkelfunksjoner som integrert Instagram, inspirasjonsfeed, bestillingshåndtering og tilgang på aktuelle tilbud, er målet en inspirerende og personlig shoppingtjeneste. Initiativet er en del av moteforetakets satsing på å gjøre det enkelt og smidig for kundene å finne inspirasjon og å shoppe, uansett hvor de befinner seg.

Noe som har vært sentralt for utviklingsprosessen, har vært å forstå og tilpasse appen etter kundens behov. Appen tilbyr en omnikanalopplevelse med funksjoner som er koblet både til Lindex’ digitale og fysiske butikker. Kunden kan for eksempel skanne produkter i butikk for å få informasjon om varen er tilgjengelig i butikk, eller produktinformasjon. Tjenesten tilbyr også kunden mulighet til å forberede shoppingen i appen, og fullføre kjøpet i butikk eller på lindex.com.

”Vi ser fram imot og endelig kunne lansere Lindex-appen som vil bli en sentral del av det å tilby kundene våre en inspirerende og brukervennlig shoppingopplevelse. Vi har over lengre tid mottatt tilbakemeldinger fra våre kunder som har ønsket seg dette” , sier Nina Haugen, markedssjef i Lindex Norge.

Appen er innrettet slik at kunden kan ha kontroll over alle aktuelle tilbud, opprette egne ønskelister samt enkelt få oversikt over sine bonuspoeng og kjøp i sitt medlemsskap i lojalitetsklubben More at Lindex.

Applikasjonen er utvilket med rammeverket Xamarin for å skape en enhetlig plattformopplevelse uansett operativsystem. Appen er optimalisert for smarttelefoner og er tilgjengelig både for iPhone og Android, og kan lastes ned i App Store og Google Play i Norge og Sverige.

Gjennom utviklingsprosessen har Lindex samarbeidet med DigitasLBi og Bitzeal.

Nina Haugen
Manager, Marketing & Merchandiser Norge