#superrolemodels – Lindex´ vårkampanje

«It’s what you do that defines you». Det er budskapet til Lindex´ store vårkampanje i 2015, som frontes av supermodellene og forbildene Christy Turlington Burns, Liya Kebede og Toni Garrn.

Lindex´ vårkampanje handler om at ekte skjønnhet ligger like mye i hva man gjør som i hvordan man ser ut. Kampanjen trekker frem tre vakre kvinner som også gjør en god innsats utenfor moteverdenen. De er med andre ord ikke bare supermodeller, men også Super Role Models.

Jeg har lært at det som betyr noe er hva man gjør, hvordan man gjør det og hva man gjør med det man har. Jeg er den jeg er, og jeg liker at denne kampanjen skaper en plattform for oss tre kvinner -Toni, Liya og meg selv. Vi befinner oss på ulike stadier i våre karrierer og vi gjør alle noe mer enn bare modelljobben. Kampanjen er et positivt eksempel som viser at vi alle er, og har kapasitet til å gjøre, mye mer enn det som synes på overflaten, sier Christy Turlington Burns.

I tillegg til at både Christy, Liya og Toni er velkjente og etablerte modeller, har alle tre også et sosialt engasjement, som i hovedsak retter seg mot mødre og barn. De er engasjert i organisasjonene Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation og Plan Internationals – Because I am a Girl. For å støtte deres arbeid, vil Lindex som en del av kampanjen selge et begrenset opplag av t-skjorten med logoen #superrolemodel, og alt overskuddet fra salget av disse vil gå til de tre organisasjonene.

Vi velger å jobbe med supermodellene og forbildene Christy, Liya og Toni fordi vi tror at de med sitt gode forbilde formidler at skjønnhet ikke bare handler om utsiden, men også om innsiden. Kampanjen har som mål å øke bevisstheten om at hver og en av oss kan bli bedre på å engasjere oss, i både stort og smått. Det er et veldig viktig budskap for både Lindex og våre kunder, sier Johan Hallin, Director Concept & Marketing i Lindex.

Lindex har et løpende samfunnsengasjement og vil under kampanjen støtte WaterAid gjennom “rund opp”-aktiviteter i alle butikker og ved å donere 10 % av all omsetningen fra ulike shoppingeventer.

#superrolemodel-kampanjen blir lansert i Lindexbutikker verden over og på lindex.com 18. mars. Dette blir også den aller første kampanjen i Storbritannia i forbindelse med at Lindex åpner sin første butikk i London 27. mars.

Om Water Aid

WaterAid er en uavhengig internasjonal organisasjon som jobber for å forandre menneskers liv gjennom å forbedre tilgangen på rent vann, og bedre de hygieniske og sanitære forholdene i verdens fattigste samfunn. WaterAid har virksomhet i 26 land over hele verden, og siden 2014 har Lindex vært en av organisasjonens samarbeidspartnere. Spørsmålet om vann er meget viktig for Lindex, og inngår som del i vårt langsiktige og bærekraftige arbeid ettersom vann er en forutsetning for virksomheten og  tekstilproduksjonen forbruker store mengder vann. Men den viktigste  årsaken til engasjementet er at tilgang på rent vann er en forutsetning for menneskeliv.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier