Christy, Liya og Toni for Lindex – Kampanjebildene

Vårkampanjen til Lindex, #superrolemodel, inneholder klassisk og aktuell mote, som kombineres med en uanstrengt stilig bohemsk stil. Tre vakre kvinner, på ulike steder i sine modellkarrierer er kampanjens Super Role Models.

– Fokuset for våren 2015 har vært å kunne kombinere og skape fleksibilitet rundt ulike garderobeplagg. Kolleksjonen er skarp og frisk, med striper, monokrome mønster og luftig volum. Mine favorittplagg er jumpsuiten, buksene med volum og frynsetunikaen, sier Nina Starck, Head of Design i Lindex.

Kampanjen handler om at ekte skjønnhet ligger like mye i hva man gjør som i hvordan man ser ut. Kampanjen trekker frem tre vakre kvinnene som også gjør en god innsats utenfor moteverdenen, dette er også grunnen til at de er Super Role Models.

I tillegg til at Christy Turlington Burns, Liya Kebede og Toni Garrn er velkjente og etablerte modeller, har de alle tre også et sosialt engasjement, med hovedfokus på mødre og barn. De har engasjert seg i organisasjonene Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation og Plan International-Because I am a Girl. For å støtte deres arbeid,  vil Lindex, som en del av kampanjen, selge et begrenset opplag av t-skjorten med logoen #superrolemode, og alt overskuddet fra salget av disse vil doneres til de tre organisasjonene.

Lindex har et pågående samfunnsengasjement og vil under kampanjen gi støtte til WaterAid gjennom “rund opp”-aktiviteter i alle butikker og ved å donere 10 % av all omsetningen fra ulike shoppingeventer.

#superrolemodel-kampanjen lanseres i Lindexbutikker over hele verden og på lindex.com  18. mars. Dette blir også den aller første kampanjen Lindex lanserer i Storbritannia i forbindelse med at Lindex åpner sin første butikk i London 27. mars.

For flere #superrolemodelbilder klikk her.

Kampanjefotograferingen fant sted i New York i januar 2015.
Fotograf stillbilder: Chris Colls
Fotograf TVC: Gordon von Steiner